Dag | Datum | Beginuur | Einduur | Locatie |
---|---|---|---|---|
vr | 08-11-2013 | Parochiezaal Hallaar | ||
za | 09-11-2013 | Parochiezaal Hallaar | ||
do | 14-11-2013 | Parochiezaal Hallaar | ||
vr | 15-11-2013 | Parochiezaal Hallaar | ||
za | 16-11-2013 | Parochiezaal Hallaar |
… en dan heb je Erik en Denise die op een avond uit eten gaan. Onhandige Mark en Kaat nodigen dolgelukkig voor diezelfde avond hun vrienden uit voor een house warming. Nico en Jasmien willen graag gaan, maar Nico heeft zijn rug bezeerd en moet het bed houden. Dus zal Jasmien alleen moeten gaan. Op het feestje zal ze Theo terug zien, met wie ze ooit wat heeft gehad. Theo is de zoon van Erik en Denise en is nu met Suzanne, maar ze zijn apart naar het feestje gekomen, want er zit een haar in de boter. Suzanne zit helemaal aan de grond, want ze weet niet meer wie ze is en Theo, die zich al niet veel beter voelt, merkt dat Jasmien hem toch nog “iets doet”. … Ach, de Berthoutzonen tonen u vanavond gewoon het leven zoals het is op een doodgewone zaterdagavond. Misschien herkent u, geachte toeschouwer, wel mensen uit uw omgeving. Of misschien uzelf! En ja hoor, elke gelijkenis met bestaande personen of gebeurtenissen is absoluut niet toevallig maar bewust gewild door de schrijver. Zet u gemakkelijk, neem er een drankje bij, herken en vooral: geniet!
Alan Ayckbourn (Hampstead (Londen), 12 april 1939) is een Britse blijspelauteur.
Hij schrijft jaarlijks een nieuwe komedie, die eerst bij zijn eigen gezelschap in Scarborough in première gaat in het Stephen Joseph Theatre en het volgende seizoen op het Londense West End te zien is, om vervolgens de hele wereld over te reizen bij zowel beroeps- als amateurgezelschappen. Stukken als "Slippers", "Liefde half om half", "Wat een gekke man... en z'n vrouw dan?", "Prettige Feestdagen" en "Bedkwartet" zijn wereldwijd grote hits. (Bron: Wikipedia)
Onze regisseur stond op achtjarige leeftijd voor het eerst op de planken met het een kerstspel op school. De toneelmicrobe, hem meegegeven door zijn moeder, bleek al gauw ongeneeslijk. Spelen in het schooltoneel en bij de jeugdbeweging, dan een ommetje langs de popmuziek en de kleinkunst in de late jaren ’60 om dan te spelen en te regisseren bij verschillende toneelkringen in het Antwerpse en dan terecht te komen bij het Heists Kamertoneel. …En tenslotte voor de derde keer te gast bij de Berthoutzonen…(“Boeing Boeing”, “Lifeline” en nu “Bedkwartet”).